Българите поръчват онлайн все повече паста, цветя и бургери

Novini.bg/ Canva
share

Със 167% са се увеличили поръчките на паста от ресторантите в България през 2024 г. спрямо предходните 12 месеца. Това показват данните на една от големите фирми за доставки за потреблението през годината. Интересът към традиционната кухня е нараснал с 87%, а доставките на рибни ястия са се увеличили с 56%.

Общата картина показва, че през изминалата година българите са поръчвали много повече храна от ресторанти, като тенденцията за предпочитаните кухни се запазва и фаворити у нас остават американските, италианските и азиатските ястия. Всекидневните гастрономични преживявания у нас включват най-често бургери, пици и салати.

От компанията съобщават, че доставките от супермаркети също са нараснали с 48% през 2024 г. В категорията за хранителни стоки най-много се търсят банани, вода и хляб. 

Феноменът дубайски шоколад завладя и Румъния

Интересен факт е, че потребител на платформата е похарчил впечатляващите 2 600 лв. за единична поръчка от супермаркет в София. Този факт очертава ключова промяна в навиците за пазаруване и тенденцията потребителите все по-често да разчитат на доставки за основните продукти от ежедневните си нужди.

Не липсват и любопитни рекорди - най-натоварената минута на годината е била на 14 февруари в 17:55 ч., когато българите са подсилили романтичния дух на Свети Валентин с поръчка на желаните ястия и продукти до прага на своя дом. Потребител в София е шампион на платформата с реализираните 1 278 поръчки за 2024 г., което прави средно по над 105 поръчки на месец. 

Друг отличник от статистиката на компанията е куриер от Велико Търново, разнесъл над 10 хил. доставки за 12 месеца.

От данните става ясно, че българите предпочитат да прекарват качествено почивните дни със своите близки, вместо да губят време в пазаруване и готвене. Събота е най-интензивният ден за поръчки, като пиковият час обикновено е вечер, около 19:00 ч., когато семейства и приятели се събират около трапезата.

Тенденцията за оптимизиране се забелязва значително и при поръчките на храна и консумативи за домашни любимци. Пет пъти са се увеличили доставките от зоомагазини за последните 12 месеца. Поръчките на цветя пък са скочили със 70%.

Водещи новини

Още новини