Собственици на автокъщи в Бургаско очакват нови трудности пред пазара на употребявани автомобили в следващите няколко години. Пред БТА търговци коментираха, че глобалният спад в производството на нови коли и затварянето на цели заводи неминуемо ще доведе до проблеми на вторичния пазар със свиване на предлагането и нов скок на цените. През тази година, отчетоха още те, се наблюдава спад в продажбите, като при някои автокъщи в региона той достига поне 40 на сто.
Цените
По отношение на цените търговците коментираха, че са почти "замръзнали" през последните четири-пет години. При най-търсените марки и модели се наблюдава известно увеличение, но то не е съществено. Въпреки това обявените цени на употребяваните автомобили остават сравнително високи спрямо 2018-а и 2019 година, и настъпването на пандемията от КОВИД-19.
Преди 2019 година практиката беше с всяка изминала година наличните в автокъщите автомобили да поевтиняват. С колко – зависеше от състоянието на автомобила, включените пакети с екстри, мощност, година на производство и прочее, коментираха собственици на автокъщи. Увеличение се наблюдава и при сключените договори за лизинг. Най-често този вариант на плащане се избира при покупка на автомобила между 15 000 и 20 000 лева.
Без експерименти в задвижването
Търсенето на конкретни марки и двигатели не търпи промени. Променя се единствено изискването на клиентите за годината на производство. Ако допреди десетина години у нас се купуваха масово автомобили до десет години, то днес се търсят коли с година на производство между 2018-та и 2020-та. Най-купувани, отчитат автотърговци, са автомобилите с дизелови двигатели и тези с бензинови. След тях по продажби се нареждат тези с фабрични газови уредби. На вторичния пазар в Бургаско почти липсват автомобили с електрически двигатели.
Най-голям остава вносът на коли от Италия и Германия. Обикновено това са масови модели с неголеми двигатели и ниски разходи за поддръжка.