Богомил Николов: Не съм оптимист за кампанията "Достъпно за вас"

Novini.bg/ Canva
share

Кампанията на Министерството на икономиката и индустрията „Достъпно за вас“ тръгва от днес. Целта е цените на минимум петдесет хранителни стоки в големите търговски вериги, които са се включили, да бъдат по-ниски. Те ще бъдат брандирани с логото на кампанията. 

Достъпните цени на 50 стоки от малката потребителска е целта на Министерството на икономиката, а в по-далечен план замисълът на ведомството е да се създава конкурентна среда, която да постигне трайно ниски цени на продуктите от първа необходимост. Всеки един търговски обект, който се е включил в кампанията, ще ползва логото на инициативата "Достъпно за вас". То ще бъде позиционирано до стоката, която е предложена в конкретната седмица и в брошурите на търговеца. Цената трябва да е най-ниската, на която могат да предложат съответния артикул. 

Шотев за "Достъпно за вас": Очакваме по-ниски цени в малката потребителска кошница

С особено мнение за кампанията са от асоциация "Активни потребители". Богомил Николов коментира:

"Смятам, че държавата не трябва да се меси в цените. Ако иска да подпомогне хората с ниски доходи, би трябвало да го прави през социалната политика. Подобни примери има в много държави. Някъде се раздават помощи в натура, другаде целеви, които са предназначени само за определени стоки. Всяко едно такова вмешателство в свободното ценообразуване ще дефектира в някоя друга посока-дали веригите ще си приспаднат това намаление в цените на другите стоки, или по някакъв друг начин-то някъде ще бъде компенсирано. Затова смятаме, че подобни усилия са ненужни и загуба на време. Веригите си правят промоции. Всичко изглежда, че това е една кампания с държавен печат. Не съм голям оптимист, че хората ще усетят нещо. "

На седмична база в Министерството на икономиката и индустрията ще се прави анализ, за да се следи динамиката на цените, поясняват оттам. В следващ етап на сайта на ведомството потребителите ще могат да намерят намалението на продукта и ще видят откъде могат да го закупят.

Инициативата „Достъпно за вас“ трябваше да започне в началото на месеца, но се изчакваше становище на Комисията за защита на конкуренцията, които първоначално се обявиха против кампанията с мотива, че ще наруши ценовата конкуренция между търговците. 

Водещи новини

Още новини