Ако мислим, че веригите няма да се прехвърлят по-високите цени в други видове стоки или натиснат производителите в други посоки. Това на практика ще означава, че притискането на цените ще бъде отново за сметка на потребителите. Така Пламен Грозданов от „Произведено в България“ коментира пред БТВ сключеното споразумение за тримесечно замразяване на цените на 10 стоки в три търговски вериги.
Има бели марки, които са брандирани от самите вериги магазини т.е. те са техни собствени. Те никога не биха увеличили цените на тези марки, така че кошницата, в които цените са замразени от споразумението, сключено от министъра на земеделието Мирослав Найденов е спекулативна, смята Грозданов.
Маржът на производителя в момента е на практика нулев. Цените в кварталните магазини продължават да бъдат по-ниски независимо от промоциите, но те поддържат баланса на пазара, убеден е шефът на „Произведено в България“. Замразяването на цените обаче ще доведе до фалити на малките магазини и безработица. В момента за първи път се повишава размера на безработицата по време на летния сезон, когато заетостта се повишава, убеден е Грозданов.
Ако производителите не могат да се възпроизвеждат и ако не инвестират в иновации и обучение на персонала те загиват. Затова е необходимо субсидиите в България да бъдат изравнени със субсидиите в останалите страни-членки на ЕС. Добавената стойност създадена в страната продължава да пада, предупреди Грозданов.
Замразяването на цените във веригите ще фалира кварталните магазини
- 07.08.2012 | 08:37
- 1053