Водещи производители на храни и напитки, бързооборотни потребителски стоки (Fast-Moving Consumer Goods - FMCG) и ритейл компании ще се съберат днес в Интер експо център в София, за да очертаят заедно три от най-важните предизвикателства пред сектора – осигуряване на продоволствена сигурност, високо качество на продукцията и модерен маркетинг. По време на форума местни и международни производители, търговци и браншови организации ще споделят своя опит в преодоляването на негативните последици от войната и климатичните промени. Това е петият годишен форум "Отговорни производители", съобщиха организаторите от списание "Мениджър".
Продоволствената сигурност и достъпността на храните е темата на първия панел. В него ще се търсят отговори на въпросите от каква подкрепа се нуждаят производителите у нас, каква година и какво десетилетие да очакваме на фона на климатичните промени, какви очаквани ефекти ще предизвикат новите държавни мерки за наблюдение на ценовата политика, кога и как инфлацията ще бъде овладяна, хранителната независимост – постижими ли са автономността и гъвкавите регионални съюзи, кои са преките и кои ще бъдат дългосрочните ефекти от геополитическите процеси върху производителите и ритейлърите.
На чистата храна и качеството на храните е посветен вторият панел. В него ще се дискутира доверието на потребителите, как се осъществява мониторингът и контролът на качеството, добрите практики на производителите и отношението към "Произведено в България" (Made in Bulgaria). Ще се представят нови тенденции в храненето и културни концепции. Ще бъдат засегнати и въпросите за преосмисляне на хранителните навици на нацията и повишава ли се търсенето на биохрани в България.
"Потребители на фокус" е темата на последния панел, където ще бъде представено как се изгражда бранд позициониране според различни възрастови групи, как потребителите оформят предпочитанията си, от какво се водят, в каква степен покупките и изборът на продукти се основават на лична потребност и информиран избор и в каква степен той е повлиян от посланията на брандовете, какво е отношението на българина към иновативните храни.