„Очевидно е, че служебният кабинет си е поставил на мушка търговските вериги и това е най-малкото недопустимо”. Това заяви в студиото на „предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS Николай Вълканов от Сдружението за модерна търговия.
„Соченето с пръст на търговските вериги започна без да се публикува някакъв анализ, има ли проблем и къде е той. В публичното пространство хвърчат обвинения за 70-80% надценки, които са безкрайно далеч от истината. В обществото се създава усещането, че има едни лоши спекуланти, но нещата са по-сложни. Те отиват назад по веригите за доставки, не може да се фокусираме само върху търговеца”, каза Николай Вълканов.
„Тази услуга има своята цена. Няма как да се вторачваме в това колко са разходите за този бизнес или за друг бизнес. Те са такива, каквито са, тъй като работи в перфектна конкурентна цена. Надценката се определя от доставната цена, начисляват се разходи за транспорт, складиране, логистика, реклама, енергия, работни заплати и след това се прави една проверка дали цената ще е конкурентна”, обясни той и увери, че надценката при храните била по-малка.
Между 15 и 25% се движела средната търговска надценка, увери Вълканов и каза, че не във всяка търговска верига има такси. „Темата е доставна цена, разходи, сравнение с какво може да бъде реализирано на пазара”, каза Вълканов.
„Държавната компания половината й приход е от лицензионна дейност, тя не е добър пазарен пример, няма как по нея да се води пазара. Дали продуктите й могат да бъдат намалени в търговската мрежа, това става чрез официалните корпоративни канали за комуникация”, каза Вълканов по повод информацията, че от компанията искаха да намалят цените на млечните продукти, предлагани от тази компания.
Припомняме, късно снощи бе решено да бъде освободен директорът на единствената държавна млекопреработвателна компания Николай Маринов. На 16 февруари той обясни в ефира на „Твоят ден”: „Таксите на големите вериги включват отстъпки за тях, които ние като производител им даваме, за да продават нашите продукти. Има „Такса вход” в търговската верига – „Търговска отстъпка от цената”, такса „Логистика” на самата верига, такса „Маркетинг”, такса „Промоции”, такси „Каталози” – те се плащат от производителя, за да може да се продава в търговската верига”.