Онлайн търговията у нас се покачва с около 30-35% всяка година

Novini.bg/ Canva
share

Поглед и към продажбите през интернет. Всяка година онлайн търговията у нас се покачва с около 30-35%. Какво е най-новото в глобален пазар, оценяван на пет трильона долара в световен мащаб.

Според най-новата тенденция родените след 2000-а налагат продукти онлайн със съдържание в социалните мрежи, което създават сами.

„Тук все още виждам тази работа с инфлуенсъри, към момента е добър подход, но вярвам, че това ще отстъпи на самото създаване на съдържание от самите потребители“, казва Преслав Бобев, председател на Европейската асоциация на дигиталните експерти.

Какви проблеми срещнаха потребителите при покупките за празниците?

В бъдеще бутонът „Купи“ с едно натискане, ще бъде възприет от повечето социални мрежи, прогнозират експертите. Както и че все повече компании се стремят да доближат преживяването на потребителите в конвенционалните си магазини до това онлайн.
Според друга тенденция онлайн търговията постига неподозирани социални ефекти, като повишаване на доверието в обществения транспорт, например.

„Германия в железниците, ако човек направи през мобилното си устройство покупка за дреха или за каквото и да е, билетът му е безплатен, докато пътува във влака за работа. Това е мотивация за младите хора. Билетът там е близо 3 евро“, обяснява още Преслав Бобев.

По-голяма част от пазаруващите в онлайн мрежата са жени, отчита експертът. Но младите и от двата пола много се влияят в избора си на стоки, доставени с транспорт с нисък въглероден отпечатък и в еко опаковки.

Водещи новини

Още новини