Започва прием на документи за саниране на жилищата

bulphoto (архив)
share

От средата на ноември се очаква да може да се кандидатства за енергийно обновяване на жилищата по процедурата "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I" към Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), съобщават от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

От ведомството правят това уточнение във връзка с получени сигнали за обявен прием на документи.

Към момента разработеният проект на документи и насоките за кандидатстване е в процес на обществено обсъждане до 30-ти октомври и предстои окончателното им утвърждаване.

Санирането стартира, за технически паспорт броим по 6 лева на кв. м

По-рано от министерството информираха, че близо 93 на сто от жилищните сгради у нас имат нужда от енергийно обновяване.

По Плана за възстановяване и устойчивост Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще инвестира над един милиард и 400 милиона лева за енергийна ефективност на жилища с минимум 4 апартамента и повече от един собственик във всички 265 общини.

Кандидатстването ще е до 31-ви март догодина, а сдруженията на собствениците ще получат безвъзмездно 100 процента от средствата за саниране.

Водещи новини

Още новини