От днес БДЖ спира от движение 19 крайградски влака заради ниската им рентабилност и амортизация. Част от тези влакове вероятно ще бъдат възстановени след като преминат през ремонтни дейности. Това заяви председателят на съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров пред БНР.
"Трябва да правим такава комбинация, че от една страна да предложим комфортно пътуване, от друга страна все пак то да не носи загуби на държавата с колосални размери, както се е случвало досега”, заяви Владимиров. Около 140 влака са спрени от движение от началото на реформите в БДЖ.
За момента не се предвиждат нови повишения на цените на билетите за влаковете, но заради постоянното качване на цените на горивата не може да има гаранции, че няма да има ново увеличение в близко бъдеще. "Всички играчи на пазара реагират по някакъв начин", допълни Владимиров.
Най-важна точка от реформите в БДЖ в настоящия момент е приватизацията на "Товарни превози", за да се реши проблемът с неплатежоспособността на дружеството. "Аз очаквам съвсем скоро да излязат оценката, правният анализ и информационният меморандум, с които практически да се даде старт на цялата процедура. До първата половина на годината при една добра работа може и да има вече осъществена приватизация – края на юни, началото на юли месец. С тази операция ние спасяваме едното дружество и парите отиват за погасяване на задължения, които дават перспектива пред другото дружество", обясни председателят на съвета на директорите на холдинга.
"Пътнически превози" погасява месечно по 1,7 млн. лева от кредита към една от банките-кредитори, като се работи и по схеми за погасяване към облигационерите.