НСАПБ: На Конфедерацията на националните сдружения в пътническия транспортен сектор трябва да има реципрочност в управлението (видео)

share

Настояваме за Конфедерация на националните сдружения в пътническия транспортен сектор, с реципрочност в управлението. Темата касае отношенията между два бранша, които имат своите проблеми. Категорично отказвам да участвам в междуличностни битки. Това каза Ивайло Константинов, изпълнителен директор на Национално сдружение на автобусните превозвачи в България, по време на пресконференция, свързана с обединението на бранша, предаде репортер на Novini.bg.

„Oтправили сме покана до всички национално представените сдружения в пътническия транспортен сектор, където маркирахме жалоните на бъдещото обединение. В евентуалната Конфедерация, която ще се случи, ще членуват само сдружения. Най-важното е, че трябва да има реципрочност в управлението, с ротационен принцип в ръководството“, заяви той. „Всички фирми, които не членуват в сдружения, ще имат право да учредят собствено сдружение и Конфедерация“, посочи Ивайло Константинов.

„Целта ни е в Закона за автомобилните превози да бъде дефинирано понятието национално представителна организация. Което сдружение отговори, да бъде национално представително“, коментира Константинов. „Нямам амбиция да ръководя и си подадох отвод още преди въпросната Конфедерация да бъде учредена“, подчерта Ивайло Константинов.

„Надявам се концепцията за обединението да отговаря на очакванията на държавата, на парламента и на министъра“, каза още Константинов. Под думите на Константинов държавата иска те да бъдат единни. Той уточни, че нямат намерение да диктуват правила и норми.

„Целта е да се чуят всички, да има диалог и разбирателство. Не ни свързвайте с товарните превози. Никъде в Европа никога не се е искало такова обединение“. „Автобусният превоз е съвсем различен от товарния. Документите, по които се използват са различни, както и лицензите. Превозите се възлагат от общините и местната власт по нареждане на министъра на транспорта по одобрени републикански маршрути. Според договорите ни трябва да разполагаме с резервни автобуси. Няма никакви лобита, ние видяхме един закон, който е в нарушение на правилата. Те не ни знаят проблемите“, каза представител на бранша.

„Отговорността ни е голяма и браншът е развълнуван и иска да изрази позицията си. Автобусът не е камион. Никой няма против някакво обединение. Според една от идеите е предвидено, ако превозвач не изпълнява дейност в продължение на един месец, да му се отнема лицензът. От бранша обаче посочиха, че това не бива да се допуска, тъй като автобусните превози работят по европейски норми за транспорт от 10 години“.

По време на брифинга Миролюб Столарски, който е председател на българската Асоциация на сдруженията от автомобилния транспорт бе наречен главатар на опонентите. „При всички случаи ние сме отворени за диалог. Не получихме ответната положителна реакция. Прозира идея за контрол на бранша от големите върху малките фирми“, заявиха представителите на Национално сдружение на автобусните превозвачи в България.

„Няма как да бъдем обединени от един закон. Идеята за законодателни промени беше добра, но беше употребена, опитвайки се да се изземат функциите на министерството и да се извършват един вид репресии. Кой може да гарантира лоялната конкуренция в едно такова обединение? В основите на такова обединение трябва да стоят моралните ценности. Хората тук не желаят да управляват контрол по някакъв начин“, уверяват представителите на Асоциация на сдруженията от автомобилния транспорт.

Водещи новини

Още новини