През октомври 2016 г. общият показател на потребителско доверие в България остава приблизително на равнището си от юли, когато доверието на потребителите се сви слабо с 0,6 пункта спрямо началото на пролетта. Това показва последно проучване на Националния статистически институт (НСИ), цитирано от БНР.
Оценките на потребителите относно развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са леко влошени спрямо предходното наблюдение на статистиката.
По-неблагоприятни спрямо юли са оценките на потребителите за изменението на потребителските цени (за повишение на инфлацията) през предходните дванадесет месеца, като техните инфлационни очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца преобладават предвижданията, че тя ще продължи да се увеличава. Последната анкета на НСИ отчита, че потребителите продължава да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява спрямо юли.