История за кражби от БДЖ. Този беден холдинг с дългове, който хем трябва да изпълнява функцията си на социален транспорт, хем трябва да се реформира, за да заработи пазарно. Съкращения на хора и влакове бяха обсъждани, идеите се ревизираха, проблемите останаха.
"Вътрешен доклад на БДЖ сочи, че разходът на дизелово гориво за локомотивите е скочил спрямо предходната година с близо две цистерни месечно. Не може да се установи къде са потънали те. Една цистерна е 65 тона”, обясни в предаването „Събуди се” разследващият журналист на Нова телевизия Марин Николов.
"Кражбата на нафта в железниците не е новост. Въпросът е, че тази тема не трябва да бъде неглижирана”, смята журналистът.
Машинист, задържан за кражба на нафта, разказа пред скрита камера схемите, по които това престъпление работи години наред. В тях по думите му участват машинист, стрелочник, охрана, диспечер и забележете – ръководител по нарядите. Човекът, който пише кой машинист накъде и с кой влак ще пътува.
Машинистът се обажда на ръководител наряди в столичното депо и му предлага 60 лева, за да го пише към конкретна гара, удобна за необезпокоявано източване на нафта, а после самият машинист снима със скрита камера как дава парите на нарядчика. След даването на парите машинистът е вписан в разписанието за уречения влак и ден.