АЕЦ "Белене" да последва примера на МРРБ с това, което правим за магистралите "Тракия" и "Струма" като граждански контрол. Това пожела министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, на кръгла маса на тема: "Възможности и ограничения пред гражданското наблюдение, примерът за АМ "Тракия".
Според Плевнелиев, "Прозрачност без граници" поставя няколко добри препоръки. "Клаузите за конфиденциалност следва да отпаднат. В "Тракия" имаше такива клаузи, но екипът на МРРБ предоставяше максимално много информация. Клаузите за конфеденциалност, например, отпаднаха за АМ "Марица" и така ние станахме по-отворени - каза той.
Втора препоръка е, че администрацията трябва да действа по-бързо, когато се иска достъп до информация, каза Плевнелиев.
Важна е пропоръката за съхраняване и работа със строителните книжа. "За АМ "Люлин" МРРБ и администрацията е притеснително, че не може да събере строителните книжа. За "Тракия" има специална стая в Пътната агенция и вече ще се знае къде се събират оригиналите на документите, кой и как може да оперира с тях. Така ние ще сме сигурни, че ще имаме документи за историята. Например за "Люлин" аз 6 месеца като министър се чудих кой какво и кога е решавал", каза регионалният министър.
Текат 6 важни тръжни процедури - две за "Струма", две за "Марица", за "Кърджали - Подкова" и 8 км. от "Хемус" - каза Плевнелиев.
Не отидохме на най-обоснованата икономически цена за АМ "Тракия". Считаме, че към 2009 година най-ниската цена беше най-доброто решение - каза Росен Плевнелиев.