Георгиев: В животозастраховането има нужда от промяна

share

Ние сме в демографска криза, населението на страната застарява, средната възраст се повишава. Освен това имаме и висока младежка безработица. Всичко това се отразява върху кръга от клиенти, към които можем да насочим нашите продукти. Това заяви Георги Георгиев, изпълнителен директор и председател на Управителния съвет, ЗК Уника Живот, на финансовия форум „Шумът на парите’2013”, организиран от  profit.bg.

Клиентите ни вече са на по-висока възраст, при която се появяват съответни заболявания, обясни той. Би трябвало да помислим за промяна на структурите на нашите продукти, за по-малки изисквания и по-опростени правила при сключване на застраховките „Живот”, по отношение на изискванията за здравословното състояние на клиентите.

Рискът се развива благоприятно, стига обхватът да е голям, така че това е една от задачите, които трябва да решим през следващите годни, защото дори скоро да излезем от икономическата криза, демографската криза продължава, заяви Георги Георгиев.

Медицината се развива, т.е. променя се следствието от някои заболявания, които са имали тежки последствия в миналото, днес вече могат да бъдат лекувани успешно. Това също може да бъде отчетено при променянето на условията за животозастраховането.

Така че трябва да променим структурата на нашите продукти, категоричен беше Георги Георгиев.

Ако направим оценка на пазара на труда от последните години – какви продукти се използват за работниците, ще видим, че това са единствено здравни застраховки и рискови застраховки живот, каза Георги Георгиев.

Той уточни, че работодателите предпочитат продукти с по-кратък срок на действие, защото обстановката е нестабилна и не могат да се правят дългосрочни прогнози. За работодателите е по-полезно дългосрочното мислене, но те не могат да прогнозират развитието на бизнеса си за повече от 3 години напред, не знаят дали ще успеят да запазят и за какъв период напред, работните си места. Докато не се стабилизира икономически обстановката в страната, няма да има промяна в тази насока, заяви той.

Компаниите полагат много усилия за създаване на застрахователни агенти чрез обучение и мотивации, коментира Георги Георгиев въпроса за служителите в живтозастрахователните компании.

По отношение на престижа на професията – формално тя би трябвало да е с много висок престиж. Обаче от практиката се вижда голямо текучество при застрахователните агенти и че единици от брокерите се реализират.

Според Георги Георгиев това разминаване може да се обясни с критериите за качествата на личността, които не са особено високи, напротив. За да очакваме прелом в дейността на застрахователните агенти в бъдеще, трябва да се промени обучението им, заяви той. Според него примерно, може да се помисли за специалност във вузовете.

Трябва да бъдат повишени критериите и изискванията към хората, които искат да се занимават с професията, както и да се повишат изискванията и към служителите на животозастрахователните компании.

От 2006 година развиваме този канал на продажби, той е много важен за развитието за в бъдеще. Така коментира Георги Георгиев темата за застраховка „Живот” за кредитополучателите. По думите му това трябва да се развива, защото добрите практики по света го доказват.

През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.

Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.

Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.


 

Водещи новини

Още новини