Онлайн платформи ориентират избирателите към коя партия принадлежат възгледите им. Това пък може да помогне на хората да избират за кого да гласуват или да затвърдят вече направения им избор. За целта могат да направят два теста - "Гласоподавател" на Център за либерални стратегии и "Време за избор" на Европейски институт в София.
Според Борислав Мавров от Европейски институт, българският избирател има нужда да бъде стимулиран да започне да търси отговори, които до този момент вероятно не си е задавал.
Георги Ганев от Центъра за либерални стратегии обясни пред България он еър, че опитът на двата инструмента е да вкарат хладен разсъдък, когато човек гласува и посъветва избирателите да направят и двата теста.
"Разбира се, че пристрастията, биографията на човека, харизмата на отделните политически лидери са фактор. Но в България хладният разсъдък твърде много се забравя и остават само другите неща", посочи Ганев.
Той обясни, че при "Гласоводител" възможностите са стриктно съгласен, несъгласен и въздържал се. Целта на платформата е не толкова да убеди хората да гласуват за една или друга политическа сила, а по-скоро да ги накара да се замислят.