Централната избирателна комисия се съобрази с решението на Върховния административен съд и разреши средствата от медийните пакети да могат да се изразходват и при доставчиците на медийни услуги с регионален обхват - телевизии, радиа и печатни медии. Пакети, на стойност 40 хиляди лева всеки, могат да бъдат получени от партии, коалиции и инициативни комитети, които са без държавна субсидия.
ЦИК възпроизведе в решението си от днес постановеното от съда като в точка 2 и точка 9 на предходното си решение премахна думите "с национален обхват".
Ще могат да се ползват и медии с регионален обхват, като единствено излъчени по отношение на медийните пакети ще останат доставчиците на онлайн новинарски услуги, тъй като по отношение на тях нямаше произнасянето на ВАС, така, както и в рамките на обсъжданията, които бяха в ЦИК за допълване на решението и включването им, но това предложение не постигна мнозинство.
За да контролира изразходването на средствата, комисията ще поиска от СЕМ и списъка на лицензираните и регистрирани обществени или търговски доставчици на медийни услуги. Пакетите няма да могат да се изразходват в социалните мрежи, обясни говорителят на комисията Александър Андреев, цитиран от БНР.
Социалните мрежи като Фейсбук, Туитър и други, те така или иначе не са доставчици на медийни услуги и те нямат право да разходват средства от медийни пакети. Всяка една от политическите сили или инициативен комитет със собствени средства би могъл да провежда и чрез други доставчици на медийни услуги медийна кампания.