Централната избирателна комисия лиши сайтовете и регионалните медии от възможността в тях да рекламират с държавни пари партиите и инициативните комитети, които са регистрирани застъпници за референдума или са регистрирали кандидат за президент.
Според Изборния кодекс всеки новорегистриран субект (или такъв, който не получава държавна субсидия) има право на 40 000 лева, получени от държавата, с които да рекламира позициите си по допитването или да представя кандидат-президентската си двойка в медиите. На референдума за електронното гласуване миналата есен бе установено, че редица инициативни комитети насочват сумите си само към един сайт, в който рекламата на практика е фиктивна.
Експерти предупредиха, че по този начин се източват държавни средства, а ЦИК не успя да се противопостави, нито да установи формални нарушения. Сега една грешка се "поправя" с втора. Затова ЦИК е решила да насочи парите само към националите телевизии, радиа и печатни медии с национален тираж, което пък дискриминира всички останали онлайн и регионални медии.
Решението на ЦИК е взето в петък, а в понеделник то е окончателно прието с 13 гласа "за" и 6 "против". То е съгласувано с Министерство на финансите.