Троловете вече не са това, което са. Доскорошната представа за платените коментатори на съперничещи си партии остана в миналото. Войната продължава, но вече не с тази интензивност. Партиите вече не плащат за този вид дейност, пише в. "Преса", позовавайки се на стратези, които отговарят за интернет кампаниите на политическите сили.
Вместо това се плаща директно на големите портали с много посещения, за да ограничават или да трият негативните коментари.
основният проблем, с който се сблъскват партиите при работа с платени писачи е невъзможността да бъде оценен точно ефектът от работата им. Например, колко гласове са привлечени към опре3делена политическа сила и колко са били откъснати от друга.. Затова щабовете търсят други пътища за популярност.
Все по-често се наблюдават атаки с конкретна цел. На 20 юли бе спрян профилът на Бойко Борисов във Фейсбук. Според съобщенията той бил обект на хакерска атака. Всъщност става въпрос за една възможност в социалната мрежа, чрез която определен потребител, след като бъде докладван на администраторите за неправомерно поведение, профилът се блокира.Откакто лидерът на ГЕРБ влезе в социалните мрежи профилът му се атакува поне три пъти.
Заради това на 10 март профилът му бе верифициран от администраторите на мрежата, тоест те гарантират, че това е единственият истински профил на Бойко Борисов.
Друг показен случай е този на Меглен Кунева на европейските избори през май. Тогава чрез масирана пропаганда на активисти от ДСБ тя бе изместена с преференции от Светослав малинов, който влезе в ЕП. Кампанията във Фейсбук срещу водачката на листата на Реформаторския блок приличаше по-скоро на битка срещу съперник, отколкото на колегиално съперничество.
Бай-новият пример е от 6 септември. Тогава беше атакувана анкета на агенция ПИК, в която беше подменен читателския вот. ИТ експерти, обаче посочиха, че това не е била атака на тролове, а става въпрос за прилагането на специално написан скрипт, който автоматично генерира съобщения с адреси от цял свят.