Сметната палата публикува отчетите за евроизборите

Булфото
share

Сметната палата публикува отчетите за евроизборите. В доклада се изнесени данни за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с предизборната кампания за изборите за членове на Европейския парламент от България на 15 политически партии, 6 коалиции от партии и 3 инициативни комитета, съобщиха от Сметната палата.

Три политически партии (ПП "Зелените", ПП "Християндемократическа партия на България" и ПП "Съюз на комунистите в България") са представили отчетите си след законовия срок - 30 дни след изборния ден.

Отчетите на участниците в изборите са публикувани в Единния регистър по Изборния кодекс, който е достъпен през интернет-страницата на Сметната палата.

В Сметната палата са получени и пояснения на коалицията от партии "България без цензура, ВМРО-БНД, ЗНС, Движение "Гергьовден", с молба да бъдат публикувани към отчета им.

Публикувана е и информация от доставчици на медийни услуги, социологически и рекламни агенции, и агенции за осъществяване на връзки с обществеността за предоставените от тях услуги на участниците в изборите. Информацията е в раздела "Контрол-избори" от главното меню, подраздел "Отчитане на предизборната кампания", "Доставчици на услуги".

Палатата предстои да извърши одит за съответствие на декларираните приходи и извършените разходи във връзка с предизборната кампания, когато те са над 1000 лв.

Кампанията на спечелилата изборите ГЕРБ е струвала 1 622 992.60 лева, а стигналите до третото място ДПС са отчели 1 610 078 лева за своята кампания.

Коалицията на „България без цензура", ВМРО, ЗНС и „Гергьовден" е водила най-скъпата предизборна кампания преди вота на 25 май тази година.

Обединението около бившия тв водещ е набрало 1 926 301 лева за своята кампания, като точно толкова са и разходите.

Кампанията на Реформаторския блок е струвала общо 771 101.05 лева. Най-големият разход на водената от Бареков коалиция е за реклама в електронните медии - 1 178 879 лева. От тях 5185 лв. са били за участия в БНТ (където коалицията изразходва и медийния си пакет на стойност 20 000 лева), а 35 172 лева - в частни радиа. 128 707 лева са платени на печатни медии.

Коалиция за България е похарчила 1 899 282.04 лева, за да вземе 18.93% от вота и да спечели 4 мандата в ЕП. Левите са набрали общо 1 925 614.49 лева - около 26 000 лева по-малко от похарченото.

Кампанията на „Атака", получила 2.957% от гласовете на 25 май, е струвала на националистите 1 390 128 лева. Голямата част от тях ( 1 250 000 лева) са дошли от държавната субсидия на партията.

Водещи новини

Още новини