България отделя най-висок процент за отразяване на предизборни кампании. Това съобщи Антоанета Цонева, управител на Института за развитие на публичната среда. Изследването е направено сред 10 европейски страни, а друга част на съседни до нас държави, като Албания, Сърбия и Македония, предаде БНТ.
Изследването за медийното отразяване на предизборната кампания е важно заради подобряването на медийната среда в България. Според Антоанета Цонева трябва да се даде точна дефиниция за платените политически платформи по време на избори, за да може българският гражданин да прави ясно разликата между журналистика и реклама.
"Трябва да бъде осигурено безплатно ефирно време в БНТ и БНР, при определени регламенти", твърди Цонева.
"Нашият доклад се базира на информация, подадена от партиите в Сметната палата, които показват, че на миналите избори 52% от разходите на участниците са били насочени към медиите", обясни още тя.
Зам.-председателят на Народното събрание Мая Манолова заяви, че изнесените данни ще послужат в подготовката на новия Изборен кодекс и допълни, че начинът, по който се правят предизборните кампании, звучат архаично.
"Категорично подкрепям идеята всеки материал да бъде обозначен, когато е платен. Така е по-честно по отношение на гражданите, защото така те могат да си направят съответните изводи", заяви е Манолова.
Според Института за развитие на публичната среда изцяло платената предизборна кампания води до въпроса за равнопоставеността между отделните партии. Изследването сочи, че най-много разходи се правят по време на парламентарни избори, а най-малко за медийни услуги се харчат по време на местни избори.