Бизнесът не вярва на предизборни обещания

share

Повечето от членовете на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) не виждат в предизборните програми конкретни мерки за изпълнение на поетите обещания от партиите. Това показват резултатите от направено от БТПП в периода 25 - 26 април анкетно допитване сред членовете на Палатата във връзка с предизборната кампания и обявените ангажименти, съобщи пресцентърът на работодателската организация.

53 на сто от анкетираните споделят, че в предизборните програми липсват конкретни мерки за изпълнение на обещаното.

По отношение на заетостта, която е поставена като приоритет от повечето политически партии, над половината от фирмите (54%) са на мнение, че липсва обосновка за изпълнението на този приоритет.

Бизнесът предупреждава, че при увеличаване на преките данъци и ДДС ефектите преди всичко ще са свързани с нарастване на сивата икономика (според 73 на сто) и с ръст на безработицата (според 48%). Едва пет на сто считат, че увеличаването на данъчната тежест ще доведе до повече приходи в бюджета.

Основната част от бизнеса е на мнение, че в предизборните програми на партиите липсват ясни предложения за решаване на проблемите с монополите (според 78 на сто от фирмите), в здравеопазването (76%), в образованието (67 на сто) и в пенсионната система (75%).

Водещи новини

Още новини