От днес - 12 април, започва едномесечната предизборна кампания, на която политическите партии ще се опитат да спечелят вота на българските граждани на 12 май. 38 политически партии и 7 коалиции от партии ще участват в предсрочните парламентарни избори.
До този момент в Централната избирателна комисия (ЦИК) са подадени заявления и списък с повече от 7200 кандидати за народни представители, регистрирани от политическите партии и коалиции.
В решението на ЦИК относно условията и реда за провеждането на предизборната агитация е записано, че кампанията се води на български език. Гражданите, партиите, коалициите от партии, инициативните комитети, кандидатите и застъпниците имат свобода на изразяване и агитация в устна и писмена форма на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги.
Предизборните събрания са публични. За реда при провеждането им отговарят организаторите и органите на Министерството на вътрешните работи. Събранията се организират съгласно Закона за събранията, митингите и манифестациите.
В решението на ЦИК се посочва още, че кандидатите за народни представители и партиите, коалициите от партии и инициативните комитети, регистрирали кандидати, имат право на еднакъв достъп до източниците на информация, която им е необходима за целите на предизборната кампания.
Не са медийни услуги социалните мрежи (фейсбук, туитър и други подобни) и личните блогове.
По време на предизборната кампания кандидатите, партиите, коалициите от партии и инициативните комитети могат да изготвят и разпространяват плакати, реклами, обръщения и други агитационни материали. На всеки агитационен материал задължително се отбелязва от чие име се издава.
Агитационните материали се поставят на сгради, огради и витрини само след разрешение на собственика или управителя на имота, изтъкват още от ЦИК.
В решението на комисията е записано още, че извън времето за провеждане на предизборната кампания (от датата на насрочване на изборите за народни представители до началото на предизборната кампания) се забранява поставянето на предизборни агитационни материали по републиканската пътна мрежа и общинските пътища. Сигналите за така поставените предизборни агитационни материали се подават до областния управител, съответно кмета на общината.
Забранява се унищожаването и заличаването на агитационни материали, поставени по определения ред, до края на изборния ден; използването на агитационни материали, които накърняват добрите нрави, честта и доброто име на кандидатите; провеждането на предизборна агитация в държавните и общинските учреждения и институции; използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация.
В срок до три дни след изборния ден партиите, коалициите от партии и инициативните комитети премахват поставените от тях агитационни материали по повод на вече приключилите избори.