С административни методи държавата се опитва да се намесва в пазарни структури и да ограничи достъпа на чуждестранни стоки до българския потребител. Това коментира Цветан Симеонов, председател на Управителния съвет на Българската търговско промишлена палата (БТПП) в предаването „Плюс-минус“ по Нова телевизия.
Коментарът му е по повод обявеното днес намерение от Министерството на земеделието и храните (МЗХ) да изиска от големите търговци да предлагат повече български стоки.
„Първо ще подведем потребителя и ще подлеем вода на вс други стоки. Веригите магазини са една добре подредена къща, мръсна стока не може да влезе, стара стока не може. И влиза МЗХ и казва: „Не, във вашата къща ще се влиза с обувки, щом е от български потрбител ще я качите“, коментира Симеонов.
И добави, че не е изяснено какво е „българска стока“ в нормативните актове.
„Ако иска МЗХ да бъде полезно, нека да насочи усилията си там, където може да въздейства“, каза още Симеонов.
Според него заради периода на извънредното положение заради коронавируса държавата може да осигури площи, където българските производители да продават стоките си, като им плати наема за съответните помещения.
Коментарът на Петър Симеонов от БТПП предизвика реакция от страна на производител на телешко месо. Петя Василева, която също бе в студиото на Нова телевизия, обясни, че българските стоки се изкупуват на ниски цени. Тя категорично не бе съгласна с примера, че биопродукцията може да „изцапа“ големите търговски вериги.
„С това изказване съм меко казано обидена. По този начин вие казвате, че българските стоки не отговарят на изискванията“, каза Василева.
И обясни още, че тя и колегите й от биобранша имат всички необходими сертификати, но не им се позволява да покрият всички изисквания за големите вериги.