Евтим Милошев: 216 милиона зрители от цял свят са гледали “Съкровищата на България” по BBC

бТВ
share

Непрекъснато търсим нови, ефективни и целенасочени подходи за популяризиране на България сред чуждестранни пазари с цел привличане на туристи през цялата година. Като част от комплексната рекламна стратегия се осъществяват посещения на чуждестранни представители на снимачни екипи, представители на медии и заети в сектора, популярни личности. Това каза в интервю за "24 часа" служебният министър на туризма Евтим Милошев. 

Той даде пример с британския историк проф. Бетани Хюз. "Тя е известна най-вече като водеща на популярното телевизионно предаване “Съкровищата на света” и епизодите Treasures of Bulgaria (“Съкровищата на България”), излъчвани по BBC Channel 4, Viasat History и др. През април 2024 г. бе заснет втори епизод на “Съкровищата на България” в Пловдив, Велико Търново, Белоградчик, Созопол и пещерата “Магура”. Резултатите от кампанията по BBC до момента са впечатляващи, като по последни данни предаването е гледано от над 216 млн. зрители по цял свят", отчете министърът. 

"Паралелно провеждаме и опознавателни посещения у нас за водещи журналисти, влогъри, блогъри и инфлуенсъри от цял свят. Само през 2024 г. бяха организирани за различни създатели на съдържание от Испания, Румъния, Полша, Узбекистан, Нидерландия, Италия. Подготвят се и подобни обиколки за представители на Норвегия, Германия и Прибалтийските страни. България стана предпочитана дестинация за 2024 г. за Европейската асоциация на туроператорите и туристическите агенти (ECTAA), което е значително признание. През октомври тук ще е нейната годишна среща. Домакинствата на България на значими международни прояви също допринасят за положителния имидж на страната. Зимните ни курорти вече традиционно домакинстват световни първенства по ски алпийски дисциплини и сноуборд. Световната купа по сноуборд ще се проведе отново в Банско на 18 и 19 януари 2025 г.", каза още Евтим Милошев. 

Зам.-министър Георгиева: България е дестинация за целогодишен висококачествен и устойчив туризъм

Намеренията на американския телевизионен продуцент Питър Грийнбърг да прави филм с работно заглавие Hidden Bulgaria министърът на туризма коментира така: "Дейността на американския телевизионен продуцент г-н Грийнбърг и неговия партньор г-н Голдман, е добре позната на Министерството на туризма. През 2022 г. тук е постъпило писмо от управляваната от тях компания с предложение за рекламно сътрудничество за промотиране на България като туристическа дестинация на далечни пазари. Редица обективни фактори по онова време са възпрепятствали реализирането на подобно сътрудничество. Тази година отново получихме предложение от Сет Голдман и Питър Грийнбърг и планирахме действия за получаване на допълнителна информация и конкретика за възможното ни бъдещо сътрудничество. Компанията на Грийнбърг разполага с телевизионни предавания в стрийминг платформи, онлайн списание The Travel Detective, радиопредаване по CBS, наречено Eye on Travel, сайт PeterGreenberg.com и социални медии. Освен това Грийнбърг води и друга поредица от едночасови предавания, наречени Hidden, представящи невероятни културни преживявания, сред които Hidden Saudi Arabia, Hidden Ireland, Hidden Canary Islands, Hidden Belize, Hidden Uganda, Hidden Egypt и Hidden Turkey. Сам разбирате, че това е прекрасна възможност за реклама на страната ни, но за да се предприеме стъпка към бъдещо сътрудничество, трябва да се направят съответните анализи в контекста на ограничения целеви бюджет за реклама и обстоятелството, че Министерството на туризма извършва своята дейност в съответствие със Закона за обществените поръчки".

Водещи новини

Още новини