Как Гърция развива туризма си, колко пари заделя и къде сме ние спрямо съседката ни

Novini.bg/ Canva
share

Гърция винаги е предлагала перфектен туристически продукт. Повечето от приходите в държавата са именно от туризма. Страната модернизира пристанищата и летищата си. Прави рекламни кампании в целия свят на островите си. Пази ги девствени и незастроени. 

Новият бюджет на Министерството на туризма е 53,7 милиона евро. Той е предвиден за модернизиране и подобряване на обектите. За обучението по туризъм са осигурени държавни средства в размер на 45,153 млн. евро плюс 10,13 млн. евро за дигитална трансформация на регистъра на туристическия бизнес. 

58 000 българи празнуват Великден в Гърция

Проектите на министерството включват и проект за дестинационен мениджмънт. Други 10 милиона евро са предвидени за дигитална трансформация на гръцката национална туристическа организация, съобщи кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.

Гърция знае как да привлича туристи не само с услугите, които предлага, но и с качеството им. Докато българският туризъм има нужда от коренна промяна. Трябва нов модел на управление на туристическия сектор. 

Вече 20 години се търси и няма ясна визия за развитие и всичко, като че ли е спряло във времето. Бюджетът не се е променил от години. Той е 30 милиона. В тази сума влизат всички средства от покриване на разходите до маркетинговата стратегия, която цели да позиционира България на международната туристическа карта.

Реклама на черноморските ни курорти не се прави. Плажните ни ивици са застроени, девствен плаж почти не остана, а качеството на услугите е спорно. 

Водещи новини

Още новини