Докато се смеем за "ботушките" и "костенурките" на министъра на туризма, ситуацията в сектора става все по-сериозна. Това заяви пред Novini.bg Павлин Петров, съпредседател на Българската асоциация на заведенията (БАЗ):
За трите ѝ месеца като министър на туризма Зарица Динкова не бе припозната от собствения си бранш. Всекидневно валят десетки призиви за оставката ѝ - от собственици на заведения, през туристи, до хотелиери.
Динкова не си направи труда да разработи програма за протичането на летния сезон, както и за решаването на важните проблеми пред бизнеса:
Според статистиката на НСИ приходите от туризъм се увеличават, но броят на пренощували туристи в местата за настаняване в България през юни 2023 г. е по-малък в сравнение с юни 2019 г. Тоест по-високите приходи, които отчита националната статистика, се дължат на по-високите цени и инфлацията у нас.
Новите хитове на пазара, като Албания и Черна гора, както и старите познати Гърция и Турция, отчитат 20-процентов ръст на туристи, докато браншът у на се бори с ниската запълняемост на хотелите.
Пример още е и нерешният проблем с ремонтите по пътищата по време пиковете дни за пътуване към Черноморието. Гневни туристи, които чакат на пътните възли с часове цяло лято, препълниха мрежата с кадри.
Видяхме, че министър Динкова не успя са реагира адекватно и срещу черната кампания за замърсеното Черноморие. Къде беше министърът на туризма, докато НПО организации се упражняваха върху страховете на хората, а кметове влизаха в морето, за да доказват, че е чисто?
(Без)действие след природното бедствие по южното Черноморие
След последните кризисни ситуации стана ясно, че министърът на туризма не работи и с колегите си от Министерски съвет. Министърът на туризма не комуникира и с парламентарните групи в парламента. Видяхме вчерашното ѝ отсъствие на срещата в Народното събрание, на която се реши, че между 20 и 30 млн. лв. ще бъдат насочени за подпомагане и възстановяване на щетите, нанесени по Българското Черноморието след наводненията.
Очакваше се, че ресорният министър ще направи срещи с кризисния щаб, областните управители, кметове на общините и общинските съветници по места, за да разработи програма, с която да се реши как по най-бързия начин да се покрият щети на предприемачите в туристическия сектор. За всичко това обаче се изисква политическа компетентност и експертиза.
Секторът има нужда от силен министър, който да положи основите за национален приоритет на страната. В противен случай България ще задълбава на дъното за все по-непредпочитани дестинация... дори за собствените си граждани.