Колко успешен се очаква да бъде настоящият сезон?

Булфото (архив)
share

Как е българското туристическо лято – между недоволствата и амбициите; на кръстопътя на новия маниер на отношение спрямо работната ръка и старите похвати за наемане на персонал. За данъчната политика в новия бюджет, който запазва диференцираната ДДС ставка за хотелиери и ресторантьори. Как може да бъде успешен българският туризъм и от какво зависи този успех? Какво може да бъде вълшебството, което ще върне българския турист в страната ни и то не само на Черно море. Отговорите на тези въпроси в "Нашият ден" коментира Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.

Наскоро тя бе избрана за представител на България в новосъздадената експертна група към Европейската комисия "Заедно за развитие на Европейския туризъм“ към департамента, който ресорно наблюдава сектора в Комисията. Експертната група е с мандат за работа от 3 години, а мисията ѝ е да подпомогне туризма в прехода към зелена и дигитална трансформация и подобряване на устойчивостта на туристическата екосистема. Тя се включва в подгрупа Зелена трансформация, чиято основна дейност е да изработва и предлага политически инициативи, които подпомагат по-лесното преминаване на туризма през зеления преход.

"Ще работим с колегите по отношение на дигитализацията на туризма, както и устойчивите политики“, посочва тя.

Не купувайте храна от амбулантни търговци на плажа

И допълва, че зелените политики са възможност да представим природата като основен източник на туристическа атракция. Опазването на природата и съхраняването на нейните ресурси да бъдат заложени в модела за развитие на туристическата индустрия.

"Отвъд интерпретацията на цифрите за туризма най-важното са моделът на мислене и моделът на управление“, казва Полина Карастоянова.

Притежаваме всички предпоставки да бъдем забележителна туристическа дестинация. Но специфичната формула, която да ни превърне в онова изключително и желано място не само за българските, но и за чуждестранните туристи, се иска един обществен консенсус. 

"Когато се говори за модели за туризъм, те почиват на ясна основа. Тя преди всичко е свързана с държавната политика в сектора и осъзнаването от страна на държавата, че тя е големият собственик на този процес“, твърди тя.

В България туристическият бизнес погрешно се възприема като една сфера на услуги, която е изцяло частна. А това е погрешно, големият собственик всъщност е държавата. Публична държавна собственост са природните, културните и археологическите забележителности." 

Отдаването под наем на чадър и шезлонг в комплект е нелоялна практика?

Възможно ли е България да няма концесионери на плажа?

Полина Карастоянова коментира, че това е елемент от държавната политика. Различните модели на управление на публичната държавна собственост са въпрос на виждане. У нас крайбрежната ивица е относително малка и е много важно да разберем, че има трима участници в този процес – държавата, концесионерите и туристите.

Водещи новини

Още новини