Очаквахме сезонът да бъде значително по-слаб. Все пак успяхме да се справим с една по-агресивна реклама и успокояване на пазарите покрай войната в Украйна, защото в началото имаше едно недоверие. Но туристите свикнаха с войната, както свикнаха с коронавируса и започнаха отново да пътуват. Това сподели в интервю за "Денят на живо" по Nova News служебният министър на туризма Илин Димитров.
Министърът посочи, че над 60 хил. туристи от Русия са посетили България, като това са главно собственици на имоти.
Докато не се стабилизират нещата, руският пазар ще бъде на ниски нива у нас, отбеляза Димитров.
По думите му страната ни ще се постарае да привлече турски туристи по нашите курорти.
Турция е с население от над 80 млн. и е близък пазар. Освен това България е позната държава за Турция. Храната ни е вкусна, имаме добър СПА и уелнес туризъм, културен туризъм. При нас също има много хубави хотели в Слънчев бряг, Албена, Св. св. Константин и Елена, обясни служебният министър.
По темата с бежанците Илин Димитров изрази мнение, че Министерството на туризма не би трябвало да отговора за бежанците, тъй като това е работа на Държавната агенция за бежанци.
Нашата задача е да започнем да интегрираме тези хора, а курортите не са правилното място за това. Те трябва да влязат във вътрешността на страната. Представете си Слънчев бряг, пълен с бежанци през зимата – без болници, без аптеки, без детски градини. Трябва да се мисли по съвсем различен начин, коментира той
Допълни, че към днешна дата 19 563 бежанци са настанени в хотели и държавни бази, от които 8000 работят в сектора на туризма.
В заключение служебният министър на туризма обяви, че се обмисля нов тип реклама, в който дейно участие да вземат инфлуенсъри и тиктокъри, подчертавайки, че "социалните мрежи са бъдещето".