Записванията за летните почивки у нас на практика са спрели. Туристическият бранш след здравната влиза в нова криза, посочват туроператори.
Туристическият сектор се нуждае от положителни послания, които да насочат вниманието към страната ни, подчертават представителите на бизнеса.
Програми за подпомагане на възстановяването след коронавирус биха могли да стимулират СПА хотелите у нас в този труден момент, смятат още експерти от бранша.
Страната ни не бива да спира рекламните си послания към пазарите на нашия туристически продукт, изтъква Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация.
„В момента резервациите са спрени. Всичко е на on hold, както се казва. Ние сме на 200 километра директно срещу Одеса. За България нищо не се чува. По-добре е в момента да подаваме позитивни новини към пазара в Германия, свързани с това, че Covid е отминал, че в България е свободно, нямаме изисквания за сертификат. Че българските курорти са готови за предстоящия сезон, че полетите от Германия са на цена от 50 евро. Но информация липсва. Нищо не се чува за България. Аз самата си мисля дали това е добре или не чак толкова добре.“
Сийка Кацарова очерта и фона на конкуренцията – по думите ѝ, както винаги, „гърците са два сезона напред, имат конкретен план, имат конкретен бюджет“.
В момента германски авиокомпании увеличават полетите си за Източна Европа, като такъв пример е Унгария, казва експертът. Според Сийка Кацарова покрай пандемията хората предпочитат да са по-близо до собствените си страни и да летят на по-близки разстояния. Презокеанските дестинации остават атрактивни в зимните месеци, но се засилва интересът към Източна Европа, която е по-непозната като културен, здравен и бизнес туризъм.
Балнеологията и СПА туризмът са особено актуални след пандемията.
„Хората имат все по-голяма нужда от рехабилитация, свързана със стреса от Covid пандемията", поясни тя.
Постковид рехабилитацията в България в момента е на кота нула, коментира пред БНР Сийка Кацарова.