Британската агенция за защита на конкуренцията и пазарите започва разследване на авиокомпаниите „Бритиш Еъруейс“ и „Райънеър“ за нарушаване на закона за потребителите, след като и двете компании не възстановяват суми на пътници, които не са успели да пътуват по време на пандемията, информира БНР.
„Бритиш Еъруейс“ предложи на потърпевшите ваучери и възможност с вече дадените пари за повторна резервация. „Райънеър“ също позволи пререзервиране, но и двете компании отказват връщане на суми. Те твърдят, че действат в рамките на закона.
Ръководителят на Британския орган за защита на конкуренцията и пазарите Андреа Косели заяви, че разбира, че авиокомпаниите преживяват тежки времена, но това не означава хората несправедливо да бъдат лишавани от правото да си получат парите обратно.
Говорител на „Бритиш Еъруейс“ обаче защити действията на превозвача. Той посочи, че във време на такава безпрецедентна криза компанията е върнала парите на много клиенти под някаква форма и с гъвката си политика е позволила промяна на дати или дестинации, за което е благодарна на клиентите.
Говорителят допълни, че е невероятно, че правителството се опитва да накаже още повече индустрията, която вече е на коленете си, като забранява на превозвачите да извършват редовни полети вече повече от година: „Всяка мярка срещу нашата индустрия само ще дестабилизира сектора с всички потенциални последици за работните места, бизнеса, възможностите за пътуване и британската икономика“ , изтъкна говорителят на „Бритиш Еъруейс“.