По-малкото чужди туристи, желаещи да почиват на нашето Черноморие тази година, доведоха до удължаване на срока за ранни записвания. Родни туроператори предлагат промоции на българските туристи с цени като през февруари до края на март, показва проверка на „Монитор“.
Офертите за почивка на брега на морето са по-ниски с 10 на сто при резервации до 31 март, отколкото в последния момент преди сезона. До 15% е отстъпката, ако запазим сега, а не на рецепцията на хотела, коментираха от бранша. Но това ще натовари бюджета ви сега, защото задължително трябва да платите на 100% почивката по резервация до 15 календарни дни от датата на потвърждаването ѝ.
Цените за лeтния сезон по родното Черноморие ще нараснат със 7 - 11%, няма как да имаме спад, каза директорът на Института за оценки и анализи в туризма Румен Драганов пред bTV. Според него това е така, защото имаме ред увеличения – на бензина, горивата, енергоносителите, както и увеличение на заплатите на персонала.
Най-много туристи засега са се записали за нашето Черноморие от Германия и Русия. Драганов обясни, че това е предварителна статистика за сезона, защото в някои страни туристите са по-организирани относно почивката си, но ще има изменение, смята той.
Младежите от Aнглия, които пълнят улиците на курорта през лятото, тази година ще са значително по-малко. Хотелиерите си обясняват резкия спад на предварителните резервации с Брекзит. По данни на туроператори около 10% по-малко са заявените чартърни полети към морето за лятото.
Най-голям е спадът на германските туристи - около 25%, а също и от Русия, където спадът е към 20%. Голям проблем е и намирането на персонал. Концесионери на плажове дори финансират обучението на спасители срещу условието няколко сезона след това те да останат на работа при тях.
Малък процент от нашите почиващи ще изберат културния туризъм понеже той се рекламира много лошо, коментира директорът на Института за оценки и анализи в туризма. Най-много - над 70%, ще почиват при роднини, а 38 на 100 вече са направили своята резервация още от миналата година. Увеличили са се и оплакванията не само у нас, но и от чуждите хотели, коментира Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център. Ако за миналата година са били 6%, сега са 10%. Той посъветва и да внимаваме с платформите, с които правим договора и плащаме за почивка. Трябва да се проучи хотелът – има отзиви на вече били там, рейтинг на курорта, можем да видим хотела на страницата, добави Арсенов. Той е категоричен, че не е необходимо да правим скандали, ако нещо не е наред, а да съберем снимкови доказателства, както и да подадем жалби на рецепцията и към Европейския потребителски център.