Българското правителство в партньорство с частния сектор предприема активни действия за популяризиране в САЩ на възможностите за инвестиране в България.
Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща във Вашингтон с Питър Дорън и Река Шемеркени, президент и вицепрезидент на американския Центъра за анализи на европейски политики (Center for European Policy Analysy - CEPA), съобщиха от ведомството.
По думите на Ангелкова ще се акцентира върху географското положение на страната и икономическите й предимства. Министърът уточни, че България има корпоративен данък от 10%, което се съчетава с квалифицирана работна ръка и ниски оперативни разходи.
Междувременно чрез специализираното ни законодателство съществуват конкретни мерки и стимули за подкрепа на инвестициите.
Относно насърчаването на вложенията в секторa Министерството на туризма разработи инвестиционна карта.
„Тя включва 32 проекта в цялата страна, с които целим да улесним бизнеса и да се насочат по-лесно вложителите към перспективни начинания“, посочи Ангелкова.
Важен елемент, за да се развива добре туризмът, са кадрите.
„Затова в сътрудничество с академичните среди работим по проекти за обучение за тях“, коментира министър Ангелкова. Тя допълни, че именно образованието на децата е водещ приоритет на българското правителство.
Междувременно ръководителите на центъра Питър Дорън и Река Шемеркени коментираха, че познават България като туристическа дестинация. Специалистите посочиха още, че знаят и за рекламата, с която страната се е популяризирала в САЩ и оцениха положително инициативите ни за промотиране.