Туристите от Япония, посетили България от януари до септември тази година, са с близо 11 процента повече в сравнение със същия период на миналата година. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с посланика на Япония Масато Ватанабе, съобщи пресцентърът на министерството.
Министър Ангелкова е пояснила, че по този начин Япония се включва в топ 50 на генериращите пазари за българския туризъм. Тя е уточнила, че Празникът на розата е едно от най-търсените и посещаваните събития у нас от японски гости. Освен това, близо 3500 българи са посетили Япония в първите девет месеца на годината, като се отбелязва ръст от повече от 60 на сто в сравнение със същите месеци година по-рано.
Николина Ангелкова е посочила, че се предвижда да бъде разработена специална маркетингова кампания на пазар Япония с цел повишаване на броя на туристите между двете страни. Планират се и журналистически опознавателни турове, които трябва да допринесат за популяризирането на България сред японските туристи.
На срещата министър Ангелкова е информирала посланик Ватанабе за инициативите на ведомството по време на Българското председателство на Съвета на ЕС. Тя е пояснила, че се планират шест основни събития и е поканила представители на Япония при възможност и те да се включат. Министър Ангелкова е отправила покана и за включване във втория конгрес на цивилизациите. По подготовката му вече се работи активно и се предвижда той да се състои към края на 2018 г., е съобщила министър Ангелкова.
Оперният туризъм е ниша, която България може да развива, е коментирал посланик Ватанабе. Той е обяснил, че български изпълнители на класически произведения често гостуват в страната му и са много популярни и харесвани. Според него България може да се рекламира с тези продукти и да привлича посетители, пътуващи за посещения на оперни събития.