Комисията за защита на потребителите (КЗП) извършва проверка по повод постъпил сигнал от група туристи, на които е отказано настаняване.
Днес следобед на денонощия телефон на КЗП 0700 111 22 група туристи подават сигнал, че са получили отказ да бъдат настанени в хотел „Мурите Бийч” в Черноморец. Веднага са изпратени два екипа, които започнаха проверка по случая. Междувременно на място пристигна и туроператорът, от който контролният орган изиска документите във връзка с извършените плащания за настаняването на групата. Константин Райков, който е член на КЗП, също присъства на проверката, за да проследи развитието на ситуацията.
Министърът на туризма Николина Ангелкова съдейства лично за решаване на спорния казус, който за малко не остави без подслон в Черноморец 210 български туристи, между които и деца. В следобедните часове днес тя бе уведомена по телефона от ръководителка на групата, че в хотел „Мурите бийч“ в града отказват настаняване на танцьори, пристигнали за участие във фестивал. Причината според ръководството на хотела била, че туроператорът „Еврогрейд“ ООД - организирал престоя, не бил заплатил стари задължения към тях.
Спешната проверка на Министерството на туризма показа, че туроператорът има застраховка, удостоверението му в Националния туристически регистър е от 2005 г. Хотелът отговаря на изискванията, установи проверката на експертите. След проведените на място преговори хотелиерът настани групата туристи, независимо от старите задължения на туроператора, и ще си търси по съдебен ред невъзстановените средства.
„Хората не бива да стават заложници на частно-правен спор“, категорична бе министър Ангелкова.