Министерството на туризма отдава голямо значение на доброто партньорство със службите по търговско-икономически въпроси (СТИВ) в задграничните представителства на България.
"Разчитаме на тяхното съдействие за организацията и провеждането на българското участие в международните туристически изложения. Службите могат да са много полезни и в изготвянето на анализи за съответния пазар, което ще помогне да се задълбочат двустранните отношения в туризма – търсене, предлагане, туристопоток, нагласи на пазара и др.", заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на традиционната годишна среща на съветниците в българските СТИВ с ръководството на Министерството на икономиката и представителите на бизнеса.
Тя благодари на министъра на икономиката Емил Караниколов за партньорството и съобщи, че предстои да бъде подписано споразумение между двете институции за съвместна работа със СТИВ-овете в областта на туризма.
Министър Ангелкова подчерта пред участниците в срещата, че Министерството на туризма е пред финализиране на Инвестиционната карта в туризма у нас, която в най-скоро време ще бъде представена публично пред търговските експерти и предприемачите.
"Поставяме фокус също върху дейностите, които стимулират развитието на деловите връзки с далечните и перспективните пазари. Като перспективни пазари Световната организация по туризъм към ООН посочва Китай, Япония, Индия, Близкия изток, САЩ и Канада и ние работим активно в тази посока", каза Николина Ангелкова. "За първи път ще рекламираме България в Ню Йорк, Бостън, Вашингтон, Лос Анджелис и Лас Вегас - онлайн и чрез билбордове. Потенциалът на страната ни като маршрут ще може да се види на знакови места в Ню Йорк в рамките на два месеца. Ню Йорк е космополитен център, посещават го туристи от цял свят. Досега там не сме имали рекламни активности и ето че ни предстои съвместно с неговата община да осъществим това представяне", отбеляза министър Ангелкова.
Тя посочи още, че по отношение на българското председателство на Съвета на ЕС министерството планира важни прояви, които ще разкрият предимствата на страната ни като целогодишна туристическа и инвестиционна дестинация. Водим разговори за съвместни продукти с нашите съседи, допълни министърът на туризма и наблегна, че трансграничното сътрудничество в региона може да го направи още по-търсен и конкурентен за близки и по- далечни пазари.