Звездите на хотелите вече не означават качество

Булфото
share

Звездите на хотелите вече не са свързани с качеството на услугата. Единната система за разпознаване на хотелите е отменена от Световната организация по туризъм през 1999 година.

„В целия свят вече се знае, че звездите не означават качество. Звездите са категоризация на количествени данни – брой легла, размерът на стаите, коридорите. Качеството го дават клиентите”, обясни Румен Драганов от Института за анализ и оценка на риска в туризма в предаването „Здравей, България” по Нова телевизия.

Коментарът му е във връзка с туристите, които платиха стотици левове за провален Великден в четиризвезден хотел без вода и с мухъл.

Според него системата за категоризиране на хотелите в България е абсолютно сбъркана.

„Първо тя не трябва да се извършва от държавата, а от бранша. Браншът контролира бранша”, обясни Драганов.

Според Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители” пострадалите от лошите условия в хотела могат да заведат колективен иск. В случая с Чифлика хотелиерът е можело да плати компенсация на туристите, а след това да търси компенсация от ВиК.

Водещи новини

Още новини