Откриха сезона на измамите с коледни почивки

share

Заблуждаващи оферти за зимни почивки се предлагат вече за коледните и новогодишните празници. В центъра на София в последните няколко дни се раздават рекламни листовки за пътувания, при които има голямо несъответствие между картинките и текста на брошурите.

На една от тях се вижда известен хотел, който се намира в Сандански, в текста обаче е уточнено, че става дума за съвършено друг, който е в Банско. Петдневната почивка със закуски и вечеря в този случай се предлага за повече от 600 лева. „Това не е първият случай, няма и да е последният. Проблемът е разминаването в случая на илюстрацията с името и местонахождението. Картинката очевидно е на друг хотел, който е добре разпознаваем. Не само че е на друг хотел, но е и в друго населено място, което може да предизвика заблуда и да подведе клиента каза Богомил Николов през БТВ.

Една от най-честите измами при предоставянето на туристически услуги е, когато те не отговарят на категорията на хотела, уточниха от Комисията за защита на потребителите, пише "Монитор".

Освен това в хотелите не се поставя на видно място ценоразпис със стойността на нощувката и другите услуги, а той трябва да бъде на разположение на госта и в стаята. Туристите са изненадани неприятно, когато собствениците на места за настаняване са „забравили” за запишат, че става дума за семейни хотели. Предложенията за безплатни нощувки също често са “капани” за почиващите.

Експертите от КЗП съветват, преди да се резервира почивка, да се провери в сайта на икономическото министерство дали туроператорът или туристическият агент, на който ще разчитате, е лицензиран. Туристическата компания винаги трябва да ви дава точна писмена информация на български език за разходи, разписание за пътуване, категория и вид на настаняване, хранения и други.

Всички брошури, договори и ваучери, които са ви дали, трябва да се пазят до завръщането от воаяжа. При проблем е добре да се направят снимки или да се съберат всички доказателства, за да може да се докаже неуредицата. Когато има сериозна промяна на туристическия пакет, имате право да поискате алтернативно настаняване, съветват специалистите.

На две места можете да звъните при проблеми с туристически пакети – в Комисията за защита на конкуренцията за заблуждаващи реклами, а другият е Комисията за защита на потребителите за нелоялна търговска практика.

„В случая с КЗК глобата е до 10% от оборота, докато при Комисията за защита на потребителите глобата е от 1000 до 15 000 лева”, уточни Богомил Николов.

Водещи новини

Още новини