Навръх католическия Великден - 31 март, националният френски авиопревозвач Air France пусна своя дъщерна нискотарифна компания, наречена НОР! (ХОП!), съобщиха световните агенции.
Air France обединява три регионални клона на корпорацията с цел да реагира светкавично на потребностите на пазара, пише "Монитор".
Авиоексперти коментират, че всъщност не става дума за нов превозвач, а за преструктуриране на дейността на Air France в страната и в Европа. През летните месеци HOP! ще обслужва 136 дестинации и ще прави 530 полета дневно. За 31 от тях цените на билетите ще стартират от 55 евро.
Информационните агенции не поясняват дали ще се плаща отделно за всяка услуга: качване на чекиран багаж, храна и напитки на борда и т.н. Макар че компанията ще оперира основно от и до летище „Орли” по своите собствени направления в страната и в чужбина, според натоварването на самолетите на Air France машини с логото на НОР! могат да изпълняват курсове и под летателен номер на компанията майка.
Сред достойнствата на новия превозвач, изтъквани от най-големия френски авиопревозвач, са нонстоп полетите от точка до точка. Това е предимство пред много разработени нискотарифни компании, които предлагат свързващи полети по международните си линии от летище хъб.Разработването на новата компания ще спести на Air France необходимостта да прави съкращения в персонала, който на този етап е над 3000 души.
В цял свят нискотарифните превозвачи в света са общо 102 компании, като с НОР! европейските стават 30, а фалиралите за последните 20 години на Стария континент са 39. При това само във Франция от бизнеса са отпаднали два такива превозвача. Лидер по разоряване е Великобритания с 6 компании. Полша и Италия са с по пет фалита, като на Апенините днес ползват две евтини самолетни компании. На този етап за цял Китай евтините авиокомпании са две, на целия африкански континент са седем, а само във Великобритания днес са 6. До летище София оперират три нискотарифни превозвача, а в Пловдив каца лидерът и основател на евтината авиация Ryanair.