Пращат на прокурор туристическото лого на България

share

Конкурсът за новия туристически бранд на България ще отиде на прокурор, съобщава "Стандарт". Причините са съмнения за конфликт на интереси и пропуски в провеждането му. Конкурсът бе организиран от екипа на бившия министър на икономиката Трайчо Трайков, а резултатите бяха огласени преди две седмици.

Прокурорите ще трябва да проверят каква роля е изиграла в надпреварата Александра Ланг, съветничка по маркетинга и рекламата на Трайков. Има сигнал, че тя може да е замесена в конфликт на интереси. След като Трайков беше уволнен, Ланг също беше освободена от новия министър Делян Добрев.

Тя обаче продължава работата по проекта, който излъчи бранд. Логото бе посрещнато с критики от художници и дизайнери. Затова е възможно да се стигне до ревизия на новите емблеми на туризма ни. В момента върви проверка на цялата документация по конкурса.

Най-вероятен е сценарият, при който изпълнителят на поръчката за новия "Бранд България" ще трябва да обяви нов конкурс за логото, което ни представя пред света. В конкурса ще могат да участват всички творци, художници и дизайнери, а спечелилият ще получи парична награда. Подобен конкурс преди години бе проведен при избора на старото лого на България, което едни оприличават на роза, а други на слънце. Парите за победителя ще бъдат отделени от бюджета на консорциума "Обединение за бранд България", който спечели проекта за 1,6 млн. лв., а няма да се дават допълнително от държавата. Преправеното лого ще трябва да се съобрази с резултатите от анализите, направени при разработката на бранда. Творците ще трябва да вземат предвид с кои цветове ни свързват в чужбина, с това, че страната ни е позната предимно като морска дестинация, кои са целевите ни пазари.

Водещи новини

Още новини