Автомобилната марка "Фолксваген" (Volkswagen), част от групата на "Фолксваген" (Volkswagen Group), изпитва затруднения да постигне целта си за намаляване на разходите с 10 милиарда евро (11,14 милиарда долара) заради проблеми, пред които е изправена, включително ниски нива на продажби и трудности доставката на различни части. Това съобщи германското бизнес издание "Ханделсблат", информира Ройтерс.
Говорител на "Фолксваген" отказа коментар по въпроса на запитване от страна на агенцията.
Икономиите, направени от марката, остават с 2-3 милиарда евро под целта за тази година, са обяснили двама източници пред "Ханделсблат".
Водещият европейски производител на автомобили обяви през декември подробности около плана си за намаляване на разходите, чрез който се надява да повиши възвръщаемостта си до 6,5 процента до 2026 г. спрямо 2,3 процента, регистрирани от началото на годината.
Мерките, изброени за постигане на тази цел, включват намаляване на административните разходи на марката "Фолксваген" с една пета, спестяване на 1 милиард евро до 2028 г. чрез намаляване на циклите на разработване на продукти до три години спрямо сегашните 50 месеца, съкращаване на времето за производство, както и загърбване на намеренията за нов център за научноизследователска и развойна дейност за 800 милиона във Волфсбург.
По този начин тази година "Фолксваген" трябва да регистрира спад на разходите си с до 4 милиарда евро.
Главният финансов директор Арно Антлиц каза при представянето на отчета на компанията през август, че някои мерки ще изискват време, за да влязат в сила.
Главният изпълнителен директор Оливър Блум на свой ред обясни, че разходите са във фокуса на "Фолксваген" за идните години, след като отчете по-ниски маржове на печалба за първата половина на настоящата година, отбелязва БТА.