Американската верига за бързо хранене "Макдоналдс" (McDonalds) е регистрирала по-високи от очакваното продажби през първото тримесечие, тъй като трафикът в заведенията е нараснал въпреки по-високите цени, предаде Асошиейтед прес.
Глобалните продажби са нараснали с 12,6 на сто спрямо периода януари - март миналата година, обяви днес чикагската компания. Това е доста над растежа от 8,7 на сто, прогнозиран от Уолстрийт, според анализатори, анкетирани от "ФактСет" (FactSet).
Маркетингови кампании - включително промоцията с менюта за Свети Валентин с рапърите Офсет и Карди Би - и по-високите продажби с доставки са допринесли за по-добрите резултати. Компанията е повишила и цените за някои продукти заради по-високите разходи за хранителни стоки и опаковки.
"Макдоналдс" обяви по-рано тази година, че, както изглежда по-високите цени са оказали по-малко влияние върху търсенето. Някои клиенти с по-ниски доходи купуват по-евтини предложения от менюто или поръчват по-малко, но посещават обектите по-често.
Приходите са се повишили с 4 на сто до близо 5,9 милиарда долара през първото тримесечие, надхвърляйки прогнозите на анализаторите за 5,6 милиарда долара.
Въпреки положителните резултати обаче "Макдоналдс" е съкратил няколко стотици корпоративни служители по-рано този месец в опит да ускори иновациите и процеса по взимане на решения.
Планът за преструктуриране е натоварил "Макдоналдс" със 180 милиона долара - или 18 цента на акция - през първото тримесечие за изплащане на обезщетения за освобождаване от работа и затварянето на някои регионални офиси.
Без еднократните разходи "Макдоналдс" е спечелил 2,63 долара на акция, което е с 30 цента по-добре от очакваното, предаде БТА.
Акциите на "Макдоналдс" са се повишили с по-малко от 1 на сто в предпазарната търговия.