Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция на две търговски вериги заради несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба на намалено олио и фактическото изпълнение на рекламодателя.
И за двете вериги санкцията е в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г.
Ето пълния текст на съобщението на КЗК без редакторска намеса:
"Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция на „Билла България“ ЕООД в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г. (равняващи се на 250 089 лв.) за извършено нарушение по чл. 32, във връзка с чл. 33 от ЗЗК (заблуждаваща реклама).
В проучването по преписката, образувана служебно от Комисията, се установи, че по време на провеждане от „Билла България“ ЕООД на промоционална активност със слънчогледово олио „Реоли“ и високоолеиново олио „Папас“, няма налични количества от съответните промоционални продукти в определени обекти. Комисията приема, че в случая безспорно е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.
Рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне въз основа на използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти, ответното дружество е в състояние да отклони към собствените търговски обекти потребителите, до които достигат рекламните послания, като по този начин може да се увредят интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара".
Пълният текст на решението е достъпен в публичния електронен регистър на КЗК на интернет адрес: http://reg.cpc.bg.