Пробив на бутиковата винарна Winery Manolev на американския пазар бе постигнато на изминалото професионално изложение “Vinexpo America”. Форумът се счита за най- престижния за цялата територия на САЩ и Канада и обединява на едно място професионалисти от всички сегменти на бизнеса с вино – от производство, през внос, дистрибуция и продажба.
Участието на форума е повече от престижно – за присъствие трябва да се получи покана от организаторите или да се заплати изключително висока такса. На тазгодишното му издание бяха представени общо 8 български вина, като 3 от тях бяха продукция на семейната винарна Winery Manolev.
Америка е не само най-големият пазар с най-голяма консумация на вино на глава от населението. Нещо повече – от около 3 години пазарът бе лишен от специализирани форуми като “Vinexpo America”, поради ковид пандемията. Затова и изданието през 2022 г. бе още по-чакано, а производителите показаха най-доброто, което имат. Над 1 150 изложителя от целия свят се презентираха на него, а посетителите надхвърляха 5 хил. дневно – представители на най-добрите ресторанти; винени магазини; сомелиери; дистрибутори и др.
Позиционирането на един от най-конкурентните пазари на малък производител като “Winery Manolev” буди сериозен интерес. Селекцията за участието в изложението е преминала през редица етапи – организиране на предварителни дегустации във винените среди в Америка и събиране на мнения за вината. Едва след положителния отзвук се пристъпва и към официалната покана за участие във “Vinexpo America”.
Смелият ход се оказва успешен. Интересът към бутиковата винарна по време на форума е сериозен, въпреки че в съседство са огромните изложбени зони на Франция, Чили, Италия, Южна Африка, Калифорния и др. На тях се представят десетки изявени винопроизводители, а зад тяхното представяне стоят съответните държави, които осигуряват логистиката и презентирането.
„Winery Manolev” обаче прави сериозно впечатление и то при изключително конкурентните червени вина. Вече са факт и първите договори за дистрибуция, като виното ще бъде позиционирано в специализирани магазини в щатите Невада, Илинойс, Ню Джърси и Мериленд. Винени клубове от САЩ също планират да включат вината в редовните си събития за техните членове.
Успехът за „Winery Manolev” всъщност е успех за България. Той показва, че сраната ни има традициите и качеството да се бори с най-добрите в света на виното. Участието в САЩ е поредно доказателство за това, а позиционирането на една микро винарна на най- престижния винен форум в Новия свят е повече от приятна изненада. „Winery Manolev” вече е част от американския пазар, а големите успехи за тях явно предстоят.