Акциите на Amazon поскъпват с близо 15% на извънборсовата търговия на Уолстрийт, след като водещата платформа за онлайн търговия на дребно отчете повече от два пъти по-голяма от очакванията печалба през последното тримесечие на 2021 г., съобщава БНР.
Нетната обща печалба на Amazon през наситеното с предпразнични покупки четвърто тримесечие на изминалата година скочи до 27,75 млрд. долара спрямо 11,73 млрд. долара година по-рано. Трябва обаче да се има предвид, че 11,8 млрд. долара от тази огромна печалба дойде от инвестициите на Amazon в компанията Rivian Automotive Inc., която стана публична на борсата Nasdaq през последното тримесечие на миналата година.
Печалбата само на Amazon се повиши до 14,3 млрд. долара, или 27,75 долара за акция спрямо печалба за 11,73 долара за акция през последното тримесечие на 2020 г.
В същото време продажбите (приходите) на технологичния гигант се повишиха през последното тримесечие на 2021 г. с 9% до 137,4 млрд. долара от 125,56 млрд. долара година по-рано.
"Както се очакваше, през празниците имахме по-високи разходи, предизвикани от недостига на работна ръка и инфлационния натиск, и тези проблеми продължават през новото тримесечие поради коронавирусната вълна на Омикрон. Въпреки тези краткосрочни предизвикателства, ние продължаваме да се чувстваме оптимисти и развълнувани от бизнеса, докато излизаме от пандемията“, заяви главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джеси. Той беше обявен за наследник на съоснователя на Amazon Джеф Безос преди година.
Amazon също така обяви, че ще увеличи цената на своята абонаментна услуга Prime, тъй като се опитва да ускори доставката за тези абонати, като това е първото увеличение на цената от близо четири години и ще влезе в сила за новите абонати на 18 февруари и на вече съществуващите абонати - на 24 март.
Подразделението за облачни изчисления на Amazon - Amazon Web Services (или AWS), продължи да бъде най-големият двигател на печалба на компанията. Оперативната печалба на AWS достигна 5,29 млрд. долара при приходи за 17,78 млрд. долара.
Основният сегмент на Amazon за електронна търговия на дребно обаче регистрира оперативна загуба от 1,83 млрд. долара и продажби за 119,63 млрд. долара. Слабостта в електронната търговия се дължи главно на по-вялата международна търговия.
За първи път Amazon представи късно снощи и един от най-бързо развиващите се бизнеси – рекламата. Рекламният бизнес на Amazon се разраства от години, тъй като търговците, които продават в платформата за електронна търговия на компанията, плащат, за да изведат стоките си на по-предно място при резултатите от търсенето, което води до конкуренция с титани в онлайн рекламите като Google на Alphabet и Facebook Inc.
Приходите от реклама скочиха спрямо година по-рано с 32% до 9,72 млрд. долара, като за цялата 2021 г. приходите от реклами надвишиха 31 млрд. долара, надминавайки тези на YouTube, които бяха в размер на 28,85 милиарда долара.
За първото фискално тримесечие ръководителите на Amazon прогнозират оперативна печалба между 3 и 6 млрд. долара при нетни приходи между 112 и 117 млрд. долара., докато анализаторите на Уолстрийт очакваха средна оперативна печалба от 6,4 милиарда долара при нетни продажби от 120,94 милиарда долара.
След оповестяването на силните финансови резултати за последното тримесечие на 2021 г. акциите на Amazon поскъпнаха на извънборсовата търговия на Уолстрийт с близо 15%, заличавайки спада със 7,81%, който беше факт по време на търговията в четвъртък преди оповестяване на корпоративния отчет.