Продажбите на нови автомобили в Европа са намалели с 23,2 процента през юли спрямо същия месец на 2020 година до 823 949, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), цитирани от Франс прес и БТА.
През август спадът на годишна основа е 19,1 на сто до 622 993 автомобила.
Възстановяването на автомобилния пазар в Европа се бави заради отражението на здравната криза и световния недостиг на полупроводници. Секторът обаче е поддържал ниво през първите осем месеца на 2021 година благодарение на добрите резултати през пролетта, така че отчита растеж на продажбите от 11,2 на сто до 6,8 милиона нови частни коли, потеглили по европейските пътища за този период.
Това е спад от близо 25%, спрямо продадените над 9 милиона автомобила през 2019 година, преди пандемията от КОВИД-19, но малко над данните за 2020 година, когато новите регистрации се сринаха след локдауните и затварянето на автокъщите. За първите осем месеца на миналата година продадените коли са 6,1 милиона.
Най-силен спад на продажбите през юли отчита Франция (-35 на сто), като най-много е пострадала групата Рено (Renault) с -39,5 на сто по-малко продадени коли и 2,5 пункта по-малък пазарен дял спрямо 2020 година.
През август четирите основни пазара (Германия, Франция, Италия и Испания) отчитат втори пореден месец спад на продажбите от над 10 процента. Също толкова са намалели продажбите и на основните автомобилостроители.
Фолксваген (Volkswagen) все пак остава начело със 163 995 нови регистрации (-15,9 процента).
В България продадените през юли нови коли са били с 11,6 на сто по-малко в сравнение с миналия юли, но за първите осем месеца на годината те са се увеличили с 18,1 на сто.
През 2020 година европейският автомобилен пазар се срина от март до юни, но ограничи загубите през юли благодарение на правителствените мерки, приети в много от големите европейски страни.