70% спад на оборота отчитат българските фирми за тежкотоварен и автобусен превоз заради кризата. Нисколихвените кредити и схеми за финансова подкрепа от държавата може да се окажат ключови за възстановяването на бранша, съобщава БНТ.
Автобусният бранш е най-пострадал от кризата. Тировете продължиха да превозват храни и медикаменти по т.н. зелени коридори.
Общият спад и в двата бранша, обаче, е между 30-70%, като сега държавата трябва да се намеси, за да ги спаси.
Правителството вече обяви мярка за финансиране на транспортните работници, заети в автобусните превози: с до 40% от минималната им работна заплата, което прави около 290 лева.
Още три схеми предстои да бъдат конкретизирани, но едно е ясно: въпреки плахото съживяване международната търговия и пътувания трудно ще се върнат на предкризисните си нива в близките месеци.
И браншът се готви за бавно възстановяване.
Тежки месеци и за БДЖ - транспортният сектор може би е един от най-силно засегнатите икономически заради COVID 19. Отчетен е доста сериозен спад на пътуванията.
През последните два месеца железопътният превозвач е загубил близо 60 на сто от пътниците си. Все още не е ясно какви ще са загубите заради по-малкото продадени билети.
Компанията обслужва на ден общо 685 гари и спирки и покрива транспортната необходимост на над 85% от населението на страната.
До момента всички влакове на територията на страна се движат без промени в своите разписания. Все още не ясно дали през лятото ще има специални оферти, които да привлекат повече туристи. Едно е сигурно мерките за безопасност остават засилени.