Продажбите на автомобили в Япония са се понижили до деветгодишен минимум през април, след като търсенето се сви на фона на пандемията от коронавирус, предаде Ройтерс.
Шоурумите опустяха заради извънредното положение, което бе обявено от властите в опит да се ограничи разпространението на COVID-19.
Автомобилните продажби са намалели с 29 процента миналия месец спрямо април 2019 година до 270 393 продадени коли, сочат данни на браншови организации.
Това е поредният показател, който очертава разширяващото се отражение на пандемията върху третата по големина световна икономика.
Продажбите са най-слабите от април 2011 година, когато Япония се бореше да се възстанови от последиците на опустошителните земетресение, цунами и атомна авария месец по-рано.
Повечето коли, които се продават на японския пазар, се произвеждат в страната.
Продажбите на мини-коли, които са около 40 процента от общите, са се понижили дори още по-силно - с 34 процента.
Търсенето на автомобили се срина в целия свят, след като много страни препоръчаха на гражданите си да си стоят у дома и пътищата останаха празни. Влияние оказва и несигурността за влиянието на епидемията върху световната икономика в по-дългосрочен план, предаде БТА.
Японските автомобилостроители понесоха голям удар със спад на световните продажби от 34 процента през март. Очаква се през идните месеци показателят да се понижи още.