Вторият най-голям производител на автомобили в Европа Peugeot обмисля да предложи широко сътрудничество на американския гигант General Motors, пише Bloomberg.
Официално от Peugeot не потвърждават за такива планове, но признават, че заради по-лошите финансови резултати на компанията през 2011 година има идея за установяване на сътрудничество с други големи компании в сектора. От GM също не потвърдиха директно за евентуално сътрудничество, като само уточниха, че "непрекъснато са в контакт с големите играчи на пазара", пише inews.bg.
Според анализатора на Commerzbank Саша Гомел евентуално партньорство между Peugeot и General Motors би било изгодно и за двете компании, най-вече защото GM така и не може да се отърве от губещия си бранд Opel, а Peugeot се задъхва под натиска на Volkswagen и Renault-Nissan на европейския пазар.
През 2011 година продажбите на Peugeot се свиха с 8,8% до 1,68 млн. автомобила. За да се намали финансовото бреме, което тегне над Peugeot, главният изпълнителен директор на френската компания Филип Варен обяви, че ще продаде активи на автомобилния производител на стойност 1,5 млрд. евро.