Димитър Маргаритов: Понякога потребителите се кооперират с търговците с некатегоризирани обекти

share

Понякога потребителите са склонни да бъдат кооперативни с търговците, които предлагат услуги в некатегоризирани обекти, като се представят за техни роднини, защото си мислят, че така ще получат по-благоприятни условия. Тези потребители обаче нямат абсолютно никаква закрила и при проблем няма да могат да докажат, че имат резервация за почивка и какви услуги са им обещани. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на Нова телевизия.

Той уточни, че в Комисията има малко на брой сигнали за предоставяне на туристически услуги в некатегоризирани обекти, но подобни случаи са установявани и в хода на контролната дейност по кампании на институцията. Санкцията е до 10 000 лв., като обектът се затваря до отстраняване на нарушението.

Председателят на КЗП съобщи и за случаи, в които след резервация и авансово плащане, при пристигане на място потребителите установяват, че някои от съществените или допълнителните услуги, заради които са предпочели дадена оферта, не могат да им бъдат предоставени. Той даде пример с хотел без СПА център, който се рекламира като СПА. Или при включен в офертата басейн се налага да се посещава с бусче този на друг хотел в комплекса.

Маргаритов обяви, че след извършените над 600 проверки в планинските курорти от началото на сезона, след няколко дни Комисията започва следваща, по-голяма офанзива с повече екипи. Той поясни, че тази цикличност се прави в рамките на целия сезон. "До момента статистиката показва, че нарушения се установяват в около 10% от случаите – основно свързани с разминаване между предложените в офертата услуги и предоставените на място".

Водещи новини

Още новини