Продажбите на бира през миналата година на нивото от 2010 г.

share

През 2011 г. фирмите, членуващи в Съюза на пивоварите в България (СПБ), са продали 4 840 000 хектолитра бира или по 67 литра на човек, съобщиха от организацията пред журналисти.

Това остава продажбите на нивото на пазара от миналата година, когато те са били 4 815 000 хектолитра. Целта ни през тази година е да запазим обемите на производството и търговията, обявиха членовете на съюза.

Цифрите сочат, че пазарът все още не се е възстановил от последствията на икономическата криза, съобщиха от СПБ.

Продължава преориентирането на консуматорите към продажби на бира за вкъщи и пиво от по-ниския ценови сегмент. Нараства делът на продажбите в РЕТ-бутилки, който вече е 57 на сто, за сметка на търговията на бира в стъклени бутилки - 32 на сто, където има спад с пет процентни пункта в сравнение с 2010 година.

Продажбите в кенове са пет на сто и в кегове - шест на сто. Според анализаторите на СПБ пазарът е силно повлиян от поредното "свиване" на бюджетите на домакинствата и на потребителските нагласи вследствие на съобщенията за нова рецесия. Към това се добавя целогодишният спад в обема на "студения пазар", причинен от затварянето на много обекти ресторанти и кафенета, намалелите продажби в заведенията и в курортните центрове, масовото навлизане на евтини собствени марки на търговските вериги /понякога от внос/ и пакетите "all inclusive".

През 2011 г. пивоварните компании са инвестирали над 50 милиона лева в ново оборудване, изграждане на логистични центрове и производствени помещения. През изминалата година на пазара са предложени девет нови асортимента и марки бира.

Водещи новини

Още новини